Medeier

Velkommen som medeier i Coop Nordland

Det skal lønne seg å velge Coop! Som medeier i Coop får du unike medlemsfordeler som du kan bruke i butikk og hos våre partnere.

Som medeier kan du påvirke gjennom å engasjere deg i Coop Valg, delta i medlemspanelet eller gi tilbakemelding på dine handleopplevelser. Slik bidrar du til å gjøre Coop enda bedre.

Les mer om Coop sine partnerfordeler her

  • Min side er en innlogget tjeneste for coop-medlemmer.

    • Foreta innskudd og uttak.
    • Studere oppdatert fordelsregnskap og kjøp.
    • Studere saldo og transaksjoner på medlemskonto online.
    • Bestille hotellovernatting eller telefoni.
    • Bestille kort, endre kontaktinformasjon og profildata i vårt system. Dermed kan man raskt registrere adresseendringer.
    • Få tilgang til nettsaldo og transaksjoner for sitt Coop medlems - & betalingskort.
    • Gi samtykke til å få informasjon om tilbud, medlemsfordeler og andre sider ved medlemsprogrammet via e-post eller mobil.

    For å få tilgang til min side må en registrere seg som bruker på www.coop.no.

  • Som medlem i Coop er du også medeier og har krav på din del av overskuddet. Få penger tilbake hver gang du handler ved å vise ditt medlemskort i kassen!

    Medlemmer i Coop Nordland får blant annet:

    • Minimum 1% kjøpeutbytte på alt du handler

    • Rabattkuponger på det du handler oftest

    • Medlemskupp kun for deg som er medeier

    Ønsker du å bli medeier i Coop Nordland? Meld deg inn her.

    Medeiere i Coop Nordland betaler et ansvarsinnskudd på kroner 300 ved innmelding. Dette er et engangsbeløp og er din eierandel i Coop Nordland.

    Ønsker du mer informasjon?
    Spør i din nærmeste Coop-butikk, eller les mer om våre medlemsfordeler her.

  • Kjøpebonusen opptjenes i løpet av året. I slutten av januar settes det opptjente beløpet inn på din medlemskonto. Pengene kan du bruke til hva du vil og hvor du vil. Lar du pengene bli stående på medlemskontoen, får du automatisk renter på dem. Ønsker du å ta ut pengene kan det gjøres på min side på www.coop.no ved hjelp av BankID. I Coop Nordland garanterer vi 1 % kjøpebonus for 2024, samme sats som for 2023.

    Medlemsmassen er i stadig vekst, og vi ønsker nye medlemmer velkommen. Kjøpebonus og gode medlemstilbud er viktig for å rekruttere og beholde medlemmer. Coop har mange gode tilbud til sine medlemmer.

    Blant annet vil Coop Mastercard gi deg 1 % ekstra i kjøpebonus på alt du handler i Coop sine butikker, og 0,5 % bonus på alle andre steder(foruten konkurrerende dagligvare- og byggeforretninger), opptil maks bonus på kr. 2.500 pr år.

    Les mer om Coop Mastercard her

  • Rentesatser på medlemsinnskudd fra 5. januar 2024:
    Alle rentesatser gjelder fra første krone. 10 gebyrfrie uttak pr år, så 2 % av uttatt beløp.

    • Medlemskonto: 0,50%
    • Sparekonto: 0 - 99.999: 2,35%
    • Sparekonto: 100.000 - 499.999: 3,15%
    • Sparekonto: 500.000 - 999 999: 4,05%
    • Sparekonto : Over 1.000.000: 4,55%

    Legitimasjon:
    Ved bruk av medlemskonto må gyldig legitimasjon alltid forevises.

    Innskuddsgaranti:
    Samvirkelagenes Garantifond A/L garanterer for låneinnskuddet. Garantiordningen gjelder bare innskudd samlet begrenset oppad til 2.000.000 kroner pr innskyter.

    Ansvarsinnskudd:
    Ansvarsinnskuddet er innbetalt med kr. 300,-.

    Misbruk av medlemskonto:
    Medlemmet er ikke ansvarlig for andres misbruk av medlemskontoen med mindre misbrukeren har legitimert seg i samsvar med kontoavtalen og medlemmet ved forsett eller uaktsomhet har gjort misbruket mulig.
    Ved andres misbruk av medlemskontoen som medlemmet ikke er ansvarlig for, må medlemmet straks, etter at det ble eller burde ha blitt klar over misbruket, fremsette krav om tilbakeføring av beløpet. Unnlates dette, vil beløpet i tillegg til renter, ikke bli tilbakeført. 

  • Medlemsinnskudd i Coop Nordland skjer til bankkonto 1506.50.89626.

    Innskudd krever bruk av KID.

    Din KID finner du ved å logge inn på Coop.no og Min Medlemskonto. Når du har funnet din KID kan du benytte den på alle dine innskudd i fremtiden. Merk at det er ulik KID på vanlig medlemskonto og høyrentekonto.

    Se her for innskuddsinstruks

  • Det finnes flere muligheter for uttak av medlemskonto:

    1. Uttak via Min Medlemskonto på coop.no
      Innlogging med bankID på Min side på Coop.no. Beløpsgrense for uttak er 2.000.000 for enkeltuttak, og i løpet av en uke.. Se instruks her

    2. Personlig oppmøte på kundesenter på City Nord, Bodø.
      For å kunne gjøre uttak må du ha med gyldig legitimasjon.

    3. Uttaksskjema per e-post
      Fyll inn Skjema for uttak av medlemskonto og lever til din nærmeste Coop-butikk, eller send per post til:

      Coop Nordland SA
      Postboks 208
      8088 Bodø

      Skjemaet kan også sendes på e-post til nordland.medlem@coop.no, for egen sikkerhet oppfordrer vi at dokumentasjonen krypteres før oversending.

    4. Digipost
      Kopi av gyldig legitimasjon for medeier må vedlegges.
      Dersom du ikke har mulighet til å skrive ut skjema kan du sende oss et brev med følgende opplysninger:

      • Medlemsnummer eller Coop ID i Coop Nordland
      • Beløp som ønskes overført
      • Bankkontonummer for bankoverføring
      • Kopi av gyldig legitimasjon
      • Brev må signeres av medeier

    5. Uttak på vegne av andre
      Skal du gjøre uttak på vegne av noen andre trenger du fullmakt fra medeier. Våre fullmaktsskjema nedenfor kan benyttes.

      Engangsfullmakt
      Fullmakt
      Fullmakt_tilbakekalling

  • Det finnes tre muligheter for overføring:

    1. Overføring via Min side på coop.no. Se instruks her

    2. Personlig oppmøte på Obs kundesenter i 1.etg på City Nord, Bodø.
      For å kunne gjøre interne overføringer må du ha med gyldig legitimasjon.

    3. Send oss post
      Fyll inn skjema Overføring med angitt beløp og lever til din nærmeste Coop-butikk, eller send per post til:
      Coop Nordland SA
      Postboks 208
      8088 Bodø

      Skjemaet kan også sende på e-post til nordland.medlem@coop.no, for egen sikkerhet oppfordrer vi at dokumentasjonen krypteres før oversending.

      Overføring mellom medlemskonti
      Overføring med angitt beløp

    4. Digipost
      Dersom du ikke får skrevet ut skjema så kan du sende en henvendelse per post med følgende opplysninger:

      • Medlemsnummer eller Coop ID i Coop Nordland
      • Beløp som ønskes overført
      • Kopi av gyldig legitimasjon
      • Brev må signeres av medeier

  • Ønsker du å avslutte ditt medlemskap i Coop Nordland kan det gjøres på tre ulike måter:

    1. Avslutt medlemskap på coop.no på Min Side og Min Profil

    2. Personlig oppmøte på Obs kundesenter i 1.etg på City Nord, Bodø.
      For å avslutte medlemsskapet må du ha med gyldig legitimasjon

    3. Send oss post
      Fyll inn Skjema for avslutning av medlemskap og lever til din nærmeste Coop-butikk, eller send per post til:

      Coop Nordland SA
      Postboks 208
      8088 Bodø

      Skjemaet kan også sende på e-post til nordland.medlem@coop.no, for egen sikkerhet oppfordrer vi at dokumentasjonen krypteres før oversending.

    4. Digipost
      Dersom du ikke får skrevet ut skjema så kan du sende en henvendelse per post med følgende opplysninger:
      • Medlemsnummer eller Coop ID og navn på medlemskapet som skal avsluttes
      • Kopi av gyldig legitimasjon for medeier
      • Bankkontonummer saldo skal overføres til
      • Signatur fra medeier

  • Fyll ut skjema for avslutning av medlemskap ved dødsfall som sendes per post eller lever inn til din nærmeste Coop-butikk, alternativt Personlig oppmøte på Obs kundesenter i 1. etg på City Nord, Bodø.

    Vi har behov for følgende dokumentasjon i forbindelse med avslutning av dødsbo:

    • Brev eller utfylt skjema fra administrator av boet som sier hvilken medlemskonto som skal avsluttes.

    Skjemaer
    Èn arving/uskiftet bo
    LAST NED: Avslutte medlemskap iht skifteattest uskiftet bo én arving→

    Flere arvinger
    LAST NED: Fullmaktskjema for arvinger →

    • Bekreftet kopi av skifte-/uskifteattest. I skifte-/uskifteattest fremkommer det hvem som er arvinger og hvem som gis fullmakt til å administrere boet.

    • Kopi av gyldig legitimasjon for den som avslutter medlemskapet

    • Fullmakt fra øvrige arvinger i henhold til skifteattest. Er det flere arvinger vedlegges skriv/skjema signert av samtlige arvinger, som oppgir at administrator iht. skifteattest har fullmakt til å administrere boet.

    Ved saldo over 100.000 må det vedlegges kopi av gyldig legitimasjon for øvrige arvinger/fullmaktsgivere

    Brev sendes til:
    Coop Nordland SA Postboks 208 8088 Bodø Tlf: 75 50 80 00

    Skjemaet kan også sende på e-post til nordland.medlem@coop.no, for egen sikkerhet oppfordrer vi at dokumentasjonen krypteres før oversending.

  • Fra 01.11.2023 avvikler Coop Nordland kontante innskudd og uttak på medlemskonto og høyrentekonto.

    Coop Nordland avvikler kontanthåndtering til/fra medlemmer etter sterk oppfordring fra Coop sentralt til alle s-lag. Avviklingen av kontantuttak er primært begrunnet i å motvirke svart økonomi og skattesvik, men også på bakgrunn i at kontanter utgjør en risiko for at det forekommer hvitvasking av midler gjennom kontante innskudd til medlemskonti i samvirkelagene.

    Per i dag omfattes ikke samvirkelagene av hvitvaskingsloven og dette medfører at det ikke kan iverksettes nødvendige kontrolltiltak for å sikre at kontantinnskuddene ikke har opphav fra kriminell virksomhet der pengenes opprinnelse skjules.

    For Lag og foreninger som tidligere har benyttet kontanter mot medlemskonto, er bruk av Vipps og bankkonto beste løsning.

    Overføring fra medlemskonto til bankkonto kan gjøres på coop.no/medlemskonto eller sende brev med kopi av legitimasjon til Coop Nordland SA, Postboks 208 Stormyra, 8088 Bodø.

    Kundesenter OBS City Nord er behjelpelig med å overføre fra medlemskonto til bankkonto.

    coop.no/medlemskonto kan du også sjekke saldo, bestille nytt medlemskort og endre adresse.

    På hjemmesiden til Coop nordland (coopnordland.no/medeier) vil du finne mye nyttig informasjon rundt medlemskapet.

    For kunder som ønsker kontanter, tilbyr vi cashback-tjeneste over kjøpesummen når kunden handler og benytter et bank- eller kredittkort – hvis det er kontanter nok i kasseskrinet. Det er gebyrfritt, og beløpsgrensen er satt til kr 1.000.

    Har du spørsmål vedrørende medlemskonto kan du kontakte Coop Nordland medlemsservice på nordland.medlem@coop.no. eller Coop Norge medlemsservice på tlf 64 87 50 00.

Last ned Coop medlemsapp

Medlemsappen gjør hverdagen din enklere og billigere. Med appen får du en rekke medlemsrabatter og personlige tilbud, og du kan betale kontaktløst i kassen med Coopay.

Last ned på Google Play
Last ned på Google Play

Spørsmål og svar

  • Du logger inn i appen med samme brukernavn og passord som på «min side» på coop.no. Brukernavnet ditt er medlemsnummer, epostadresse eller mobilnummer.

    Ikke Coop Medlem? - Meld deg inn her

  • Har du glemt passordet ditt kan du bruke «glemt passord» funksjonen i appen eller ved innloggingen på «min side» på Coop.no. Her skriver du inn din epostadresse og får deretter tilsendt en lenke for å lage nytt passord.

    Om dette ikke fungerer kan det tyde på at du ikke tidligere har vært innlogget eller registrert som bruker av «min side». Gå da til Min Side og deretter «registrer meg». Dette kan du også gjøre direkte i appen. Sjekk at dine opplysninger stemmer og lag deretter passord som består av minimum 8 bokstaver og tall.

  • Alle som bruker Coop medlemsapp får medlemsbonusen ved å skanne appen i kassen når de betaler. Medlemmer som er logget inn på Coop medlemsapp kan også registrere kjøpet med medlemskort.

    Du får medlemsbonus fra den dagen du har tatt appen i bruk. Medlemsbonusen vises ikke på din kvittering, men i fordelsregnskapet på Min side som oppdateres den 10 hver mnd.

    Få mer informasjon her

  • Ditt medlemskort på mobilen er den øverste strekkoden du ser når du logger deg inn i appen. I kassen finnes det en skjerm som er vendt mot deg, hvor du kan skanne strekkoden.

    Du kan også fortsatt bruke medlemskortet og gi det til betjeningen for registrering eller scanne medlemskortet under skjermen. Hvis du er i tvil, spør du bare kassabetjeningen.

  • Du aktiverer kupongene ved å trykke på ‘aktiver kupong’ på de du vil aktivere. Da er de umiddelbart klare for bruk. Legg merke til at bakgrunnsfargen i toppen blinker grønt i det du aktiverer kupongen og at kupongen får en grønn ramme.

  • Umiddelbart etter at du har aktivert en kupong kan du plukke med deg det samme produktet i Coop-butikken.

    Kupongen er registrert på ditt medlemsnummer slik at når du kommer til kassen vil rabatten på kupongen automatisk bli fratrukket prisen. Du kan skanne strekkoden i appen eller ditt vanlige medlemskort.

  • De digitale kupongene har ingen strekkode. Når du aktiverer kupongen kobles den til medlemsnummeret ditt, slik at rabatten automatisk trekkes fra. Du slipper derfor å skanne hver enkelt kupong, slik du må med papirkuponger.

  • Brukte kuponger kan du se i ekstra menyen. Trykk på de tre strekene øverst til venstre i appen.

  • Det er de samme kupongene du får begge steder og de kan kun brukes én gang. Som fast app-bruker får du derimot noen ekstra. Du velger om du vil aktivere kupongene i appen eller levere papirkupongene i butikken.

  • Dette kan skyldes tre ting:

    - For å få relevante, personlige kuponger må du ha gitt samtykke til at Coop kan analysere dine kjøpsvaner. Dette kan du gjøre på Min side.

    - Du har ikke handlet nok enda til at Coop kjenner dine handlevaner godt nok til å finne kuponger som passer deg best.

    - Du har reservert deg mot markedsføringshenvendelser inkludert medlemsbrev og kuponger på Min side på Coop.no

  • Hos samarbeidspartnerne våre må du fortsatt bruke medlemskortet. Legg gjerne et i bilen til registrering hos YX og Circle K.