Extra Stokmarknes jubler etter ny rekord i kundetilfredshet

– Johann Olav Randolf Nilsen, butikksjef ved Extra Stokmarknes

Kundene har aldri vært mer fornøyde med Extra Stokmarknes og de øvrige butikkene i lavprisbutikken. Det viser ferske tall fra Norsk Kundebarometer.

Den omfattende undersøkelsen Norsk Kundebarometer, som er en del av et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI, har aldri registrert en høyere kundetilfredshet for lavpriskjeden Extra siden målingene startet for 14 år siden.

– Johann Olav Randolf Nilsen, butikksjef ved Extra Stokmarknes

– Jeg mener undersøkelsen viser hvorfor Extra gjennom flere år har vært Norges raskest voksende dagligvarekjede. Fantastiske ansatte, kombinert med størst utvalg i lavpris og minst like lave priser som konkurrentene gir svært fornøyde kunder, sier butikksjef.

Norsk Kundebarometer er en årlig kåring der totalt 5184 kunder fått muligheten til å si hva de mener om 159 bedrifter fra 30 bransjer, som de kjøper varer og tjenester fra. Undersøkelsen inkluderer 11 ulike dagligvarekjeder. Gjennomsnittet for dagligvarebransjen viser en svak tilbakegang på kundetilfredsheten sammenlignet med fjorårets måling. Likhetstrekker mellom Extra og de andre kjedene som kan vise til fremgang, er at de er en del av Coop.

– Extra er en del av Coop, og skiller oss fra våre konkurrenter ved at vi er eid av våre kunder. Dette innebærer at vi deler overskuddet med kundene i form av kjøpeutbytte. Hvem som sitter igjen med overskuddet er noe kundene er spesielt oppmerksomme på i disse tider med høy inflasjon og økte kostnader, og det har sannsynligvis spilt en rolle i hvor fornøyde kundene er med de ulike dagligvarekjedene, sier Johann Olav Randolf Nilsen.

Ansatte ved Extra-butikken i Stokmarknes jubler over den rekordhøye scoren på 76,2 poeng, noe som tilsvarer kategorien «svært fornøyde kunder».

– Dette er en fantastisk tilbakemelding fra våre kunder på den gode jobben som gjøres hver eneste dag for å skape best mulig kundeopplevelser. Dette motiverer og inspirer oss til å løfte oss ytterligere, sier butikksjef Johann i Extra Stokmarknes.

I fjor hadde Extra-kjeden besøk av totalt 158 millioner kunder i sine 553 butikker over hele landet. Nylig passer kjeden 50 millioner kunder så langt i år, noe som tilsvarer en kundevekst på hele 8,1 prosent.

– Nå er vi gått inn i den travle festmåneden mai og grillsesongen er også godt i gang. Dette er en morsom del av året og vi skal sørge for at kundene får lave priser, godt utvalg og den beste kundeopplevelsen.

Forrige
Forrige

Coop Marked Nygårdsjøen kåret til årets butikk

Neste
Neste

Fredrik tok tak i søppelsorteringen på City Nord