Nabolagskonkurranse på Reddel

Konkurransen varer til 1. april, så kom i gang nå!

 

Deling for bærekraft: Reddel og Coop Nordland samarbeider om nabolagskonkurranse.

Coop Nordland og Reddel med innovativt samarbeid: gir 10000 til sirkulære nabolag
En felles innsats for å skape delingsglede og styrke nabofellesskapet

-Det er viktig for Coop Nordland å ta imot de som ser fremtiden og ønsker å være med på reisen mot et mer bærekraftig samfunn. Vi ser at Reddel kan gi våre medlemmer muligheten til å ta del i en ny delingskultur som gir verdi tilbake til dem, sier Cicilie S. Schjølberg, Markedsdirektør i Coop Nordland.

I en tid hvor overforbruket truer bærekraften, står Reddel frem som en lokal pionér i delingsøkonomien. Grunnlagt av Eirill Pettersen Buvik, er Reddel et Bodø-basert oppstartsselskap som ønsker å redusere samfunnets overforbruk gjennom en nettverksbasert delingsplattform som enkelt gir tilgang til deling og lån av ressurser.

Private delingsgrupper

Reddel er en gratis app hvor folk kan organisere ting de har, og la andre sin omgangskrets få se deres “digitale bod”. Folk kan etablere private delingsgrupper for ulike formål, hvor naboer, venner, idrettslag og kollegaer kan låne og dele ressurser med hverandre. Målet er klart: unngå unødvendige kjøp, samarbeid om å bruke det man allerede har, og styrke fellesskapet i nabolaget.

Selskapets visjon er å bidra til et mer bærekraftig samfunn og endre forbrukervanene til folk. Ved å fremme samarbeid om eksisterende ressurser, styrkes relasjonene i nabolaget, avfall reduseres, og både lommebok og plass spares ved å låne det man trenger.

Fra venstre: Cicilie S. Schjølberg, markedsdirektør i Coop Nordland og Eirill P. Buvik, gründer og daglig leder i Reddel

Utfordrer nabolag

For å mobilisere nabolag i Nordland til å ta i bruk Reddel, har selskapet gått sammen med Coop Nordland for å arrangere en nabolagskonkurranse. Alle nabolag i Nordland kan bli med, ved å etablere bruker på reddel.no og lage nabolagsgrupper hvor man deler på ting. Coop Nordland støtter konkurransen ved å tilby en premie på 10 000 kr som nabolaget kan bruke til å kjøpe fellesting de kan bruke. Målet med konkurransen er å utfordre lokalsamfunnet til å dele ressurser i egne nabolag og styrke naboforbindelsene.

-På sikt ser vi for oss å implementere Coop sin deleie-modell ved å gi tilbake til våre brukere. Vi tror på gjensidigheten av deling og samarbeid, og ønsker å utvikle Reddel som en plattform som ikke bare gir enkel tilgang til ressurser, men også gir brukerne muligheten til å være med på eierskapet av fellesskapet vi bygger sammen. Vi skal bli framtidens låneplattform for lokalsamfunnet, sier gründer og daglig leder i Reddel, Eirill P. Buvik.

Sammen for bærekraft og delingsglede

Partnerskapet mellom Coop Nordland og Reddel er ikke kun om konkurranse, men om samarbeid for å styrke bærekraft og fellesskap. Gjennom nabolagskonkurransen oppfordres alle nabolag, borettslag og velforeninger i Nordland til å delta og oppleve gleden ved å dele.

-Samarbeidet med Reddel samsvarer med våre kjerneverdier, og vi ser frem til å fortsette å utforske måter vi sammen kan bidra til en mer bærekraftig fremtid for våre medlemmer og lokalsamfunn, sier Schjølberg.

Forrige
Forrige

Coop Prix Hattfjelldal er Årets frukt og grønt butikk!

Neste
Neste

Spennede lederstilling ledig på City Nord