Skaper nytt liv i Storgata

SUKSESS-TROIKAEN: Sammen med dyktige medarbeidere har disse tre gått i spissen for å skape nytt liv i Sambo-gården. F.v. Anne Stifjell, Truls Bjerke og Arnhild Moen.

I løpet av kort tid har den legendariske Sambogården blitt forvandlet til et pulserende kraftsenter.

 – Det er bare helt fantastisk at Coop Nordland satser på denne måten og lar oss bygge noe helt nytt i sentrum, sier butikksjef Arnhild Moen på Prix, Nøste-leder Anne Stifjell og Samvirkelaget-sjef Truls Bjerke. 

Forbrukersamvirkets vugge

Sånn sett er det helt passende at den nye given skjer i forbrukersamvirkets vugge, den sagnomsuste Sambogården.

 – Vi føler virkelig at vi blir tatt vare på og blir hørt, sier de tre.

TOTAL RENOVERING: Nye Prix i Storgata har fått en kraftig oppgradering, med blant andre nye frysedisker og kjøleskap. – Vi gleder oss til å ønske kundene velkommen til en enda hyggeligere handleopplevelse, sier butikksjef Arnhild Moen

otalt har Coop Nordland investert sju millioner kroner på de tre bedriftene:

– En liten gave fra oss til sentrum, sier administrerende direktør, Lars Arve Jakobsen.

Omfattende oppussing

Arnhild Moen har hatt en hektisk innspurt mot åpningsdagen 16. mai. For på Prix har det skjedd mye:

  • Nye og større kjøledisker og skap

  • Større areal

  • Mer forbrukervennlige reoler

  • Nytt lysdesign

  • Oppussing av kontorer og spiserom

  • Mer miljøvennlige løsninger

    – Det har definitivt vært mye armer og bein og jeg er ekstremt imponert over hvor tålmodige kundene har vært. Det har vært så godt som ingen klager, selv ikke i en kort periode hvor vi ikke en gang kunne tilby kald drikke, sier Coop-veteran Arnhild.

POPULÆRT TILBUD: – Vi lærer hver dag, men så langt ser det ut til at Samvirkelaget har truffet midt i blinken, sier Truls Bjerke.

Umiddelbar suksess

Og det har vært minst like hektisk for Truls Bjerke og staben. Den nye Samvirkelaget-kaféen ble suksess fra dag én og ved lunsjtider er det stinn brakke.

 – Toast, og særlig avocado-toasten, har blitt ekstremt populær. Så ser vi også at folk setter pris på skikkelig kaffe og her har vi fått til en fantastisk samarbeid med Bønner i byen som har laget en egen merkevarekaffe til oss.

STRIKKE-FEBER: – Nøste har vært den mest populære butikken på City Nord og da er det ekstra hyggelig at vi nå kan komme med et tilbud i sentrum, sier Anne Stifjell

Strikke-revolusjonen

Den tredje brikken i suksessen er garnbutikken Nøste, som også har blitt et kjærkomment innslag i sentrum. Fra før var dette den mest populære butikken på City Nord, hvor det daglig venter folk på utsiden ved åpningstid.

 – Garn og strikking har fått et skikkelig oppsving og vi har kunder i alle aldersgrupper, sier butikksjef Anne Stifjell.

Hun er selv en ivrig strikker – når tiden strekker til – og skjønner godt at håndarbeid er i vinden:

 – I dag kan folk kjøpe nesten alt de har lyst på. Da blir det ekstra stas å skape noe selv, helt fra grunnen av. Og så fungerer strikking som ren terapi.

Medarbeiderne gull verdt

Men uansett, det nytter lite med renovering og ansiktsløfting, hvis du ikke har de rette folkene. Og akkurat der er Arnhild, Anne og Truls skjønt enige:

 – Det er de lojale medarbeiderne våre som skaper suksessen.

Forrige
Forrige

Utmerkelse for inkluderende virksomhet

Neste
Neste

Sto i kø før nybutikken åpnet