Coop har fortsatt dagligvarebransjens beste omdømme

Coop Norge er nok en gang på toppen blant dagligvareaktørene i Ipsos ferske omdømmemåling. Dagligvarekundene er aller mest fornøyd i Coops butikker.

I Ipsos årlige omdømmeundersøkelsen «Store Norske Bedrifter 2024» befester Coop Norge sin posisjon som en av de høyest rangerte virksomhetene. Blant de over 90 bedriftene som ble vurdert, havner Coop som nummer seks, og har det desidert beste omdømme blant dagligvareaktørene.

– Vi er selvsagt svært glade for at kundene, som eier oss, fortsetter å ha et godt inntrykk av Coop Norge. Denne anerkjennelsen er et resultat av innsatsen til våre ansatte i Coop Norge og samvirkelagene over hele landet. Dette inspirerer til å fortsette å levere på våre verdier og styrke samarbeidet med samvirkelagenes 2,5 millioner medlemmer som eier Coop, sier Philipp Engedal, administrerende direktør i Coop Norge.

71 prosent av de spurte har et ganske godt eller meget godt totalinntrykk av Coop Norge. Dette plasserer selskapet i kategorien for virksomheter med «godt omdømme» i undersøkelsen. Det store flertallet (87 %) av de 1000 spurte oppgir å ha et aktivt forhold til Coop Norge, og blant disse har en enda større andel ganske godt eller meget inntrykk. Selskapet scorer særlig godt på kategorien «synlighet».

Ipsos har gjort endringer i metode og spørsmålstilling for årets undersøkelse, som analyseselskapet forventer har påvirket resultatene. Det gjør det vanskelig å sammenligne utviklingen mot tidligere år. Også i de tidligere årenes omdømmeundersøkelser har Coop Norge scoret best av dagligvareaktørene.

– Selv om vi er fornøyde med å komme godt ut i denne undersøkelsen, er vi opptatt av at vi stadig må jobbe med å forbedre omdømmet til Coop og resten av bransjen. Vi opplever at den generelle tilliten til dagligvarebransjen er svekket, og dette må vi selv ta ansvaret for å forbedre. Det skylder vi de tusenvis av medarbeiderne som har sin arbeidsplass i dagligvarebransjen, sier Engedal.

Neste
Neste

Vant Folkets Amanda