Coop vinner Sustainable Brand Index
For fjerde år på rad har norske forbrukere kåret Coop til den mest bærekraftige aktøren i dagligvarebransjen i merkevarestudien Sustainable Brand Index. Änglamark vinner prisen for Norges mest bærekraftige merkevare på tvers av alle kategorier.
Forbrukerne anerkjenner Coops bærekraftsarbeid.
Sustainable Brand Index er Europas største merkevarestudie innen bærekraft. I årets undersøkelse har 10 000 norske forbrukere vurdert 279 merkevarer fra mange ulike bransjer og rangert merkevarene etter ansvaret det tar for miljø og samfunn.
En bekreftelse på Coops bærekraftstrategi
Som samvirke er Coop opptatt av å gi kundene mulighet til å ta bærekraftige valg i hverdagen. Det at Coop nok en gang blir bransjevinner, og at Änglamark går helt til topps blant alle merkevarer, viser at selskapet er på riktig vei. Denne anerkjennelsen bekrefter at Coop gjør mye riktig når det gjelder bærekraft og samfunnsansvar.
Forbrukernes tillit til bærekraftige produkter
Forbrukerne viser stadig større interesse for økologiske og miljøvennlige produkter. At Änglamark vinner denne kåringen, bekrefter at kundene verdsetter kvalitet kombinert med strenge bærekraftskrav. Dette motiverer oss i Coop til å fortsette satsingen på trygge og bærekraftige produkter for fremtiden.