Coop til topps i omdømmeundersøkelse!
Coop har aldri hatt bedre omdømme
Coop går til topps på Ipsos omdømmeundersøkelse av de største selskapene i Norge.
Aldri før har befolkningen hatt et bedre inntrykk av Coop. 84 prosent av de spurte i Ipsos store omdømmeundersøkelse for 2018 oppgir at de har et meget eller ganske godt inntrykk av Coop. Det er en økning på syv prosentpoeng sammenlignet med fjorårets undersøkelse. Kraftig fremgang på flere områder gjør at Coop Norge går forbi NRK, TINE og Vinmonopolet som toppet undersøkelsen i fjor.
- Dette er en helt fantastisk tilbakemelding å få. Våre ansatte står på hver eneste dag for at kundene, som også er våre medeiere, skal ha gode handleopplevelser. Egne målinger viser at kundetilfredsheten for flere av våre kjeder aldri har vært høyere, og det er svært hyggelig å få dette bekreftet i en så viktig og omfattende undersøkelse, sier Lars Arve Jakobsen, administrerende direktør i Coop Nordland.
Undersøkelsen til Ipsos har vært gjennomført i 27 år på rad og 96 store virksomheter er målt i årets undersøkelse. Coop har kraftig fremgang i befolkningens totalinntrykk og i underkategoriene som måles. Særlig er fremgangen god i kategoriene «reklame og informasjon» og «samfunnsansvar og moral».
Uansett alder, kjønn eller bosted scorer Coop høyt på totalinntrykk. Inntrykket av Coop er spesielt godt blant de under 25 år.
- Vi passerer 1,7 medeiere i år, og yngre kunder utgjør en stadig større andelen av våre medeiere. Vi opplever at de tiltrekkes av Coop som en annerledes eid aktør med likhetstrekk til delingsøkonomien, sier Jakobsen.
Om undersøkelsen
· Undersøkelsen gjøres av Ipsos, avdeling for forskning, politikk og samfunn.
· Fem profilfaktorer måles:
o Totalinntrykk
o Samfunnsansvar og moral
o Økonomi og lønnsomhet
o Miljøbevissthet
o Reklame og informasjon
· Undersøkelsen er gjennomført 27 år på rad
· 96 bedrifter er målt i årets undersøkelse