Coop Nordland og Bodø/Glimt inngår ny og større sponsoravtale

Øverst til venstre Lars Arve Jakobsen, Adm.dir Coop Nordland, Cicilie Schjølberg markedsdirektør, Lars Jakob Hegge organisasjonssjef, Håkon Evjen, Amie Sannes og Andrea Karoline Nymo Holmstrøm ved A-lag herrer og kvinner. Foto: Vilde Hiller Rasmussen.

Coop Nordland og Bodø/Glimt har i mange år hatt et godt samarbeid, og nå utvider og forlenger vi sponsorsamarbeidet. Den nye avtalen er mer omfattende og strekker seg fra 2024-2026.

For Coop Nordland er det naturlig å utvide samarbeidet med Bodø/Glimt. Vi har hatt et godt samarbeid over lang tid, og ikke minst et felles verdisyn innenfor en rekke områder, sier adm.dir Lars Arve Jakobsen. Vi er opptatt av at alle skal ha like muligheter, og vi synes det er givende å kunne bidra til Bodø/Glimts satsningen på kvinnefotballen. Gjennom denne sponsoravtalen legger vi til rette slik at flere kvinner kan satse på lik linje med menn. Sammen med Bodø/Glimt har vi en felles ambisjon om å legge til rette for at fotballjenter også kan satse på en fotballkarriere.

Fra det ble klart at vi i Glimt også skulle ha en toppsatsing på kvinnefotball, har vi hele tiden jobbet ut fra en ambisjon om at vi skal være én klubb, og ha én drakt. Det vil si, de partnerne som synliggjøres på herrenes kamptøy, også skal gjøre det på kvinnenes. Og de skal betale for det. Coop, som alle andre draktpartnere, har vært veldig tydelige på at dette er noe de skal være med på. Coop er helt sentrale i det løftet og den satsingen vi som klubb gjør både for barn, ungdom og seniorspillere på jentesiden, både i egen klubb, i byen og i nord, sier Tom Steffensen, leder marked og salg i Bodø/Glimt.

Coop Nordland er opptatt av å støtte opp om de idrettene som engasjerer befolkningen. Fotball er en folkesport både for liten og stor, og vi er stolte over å kunne være med å bidra til Bodø/Glimts utvikling framover. Fotballen er viktig for innsatsen som legges ned rundt inkludering av barn og unge. I Coop Nordland heier vi på alle, og vi ønsker å fortsette å være en viktig støttespiller for fotballsatsingen i vårt markedsområde.

Coop Nordland er stolte over å kunne utvide samarbeidet og er fornøyd med å pryde strømpene til Bodø/Glimt i årets sesong, sier Jakobsen.

Forrige
Forrige

Å samles rundt felles målsettinger gir resultat!

Neste
Neste

Obs Bodø kåret til årets varehus