Coop Marked Nygårdsjøen vinner av Årets KundeprisCoop Marked Nygårdsjøen har de mest fornøyde kundene
Mandag gjennomførte Coop Marked et digitalt butikksjefmøte, der årets beste butikker ble kåret. Coop Marked Nygårdsjøen stakk av med prisen Årets Kundefavoritt.
Butikksjefer og andre ansatte i Coop Marked var mandag benket foran PC-ene sine for å følge kjedens digitale butikksjefsmøte. Egentlig skulle alle samles til konferanse, men grunnet koronaviruset og smittevernhensyn blir møtet gjennomført digitalt.
En av prisene som ble delt ut er Årets Kundefavoritt. Hver uke sendes det ut spørreskjema til kunder som handler for over ett visst beløp i Coop Marked sine butikker, der blant annet andelen fornøyde kunder måles. Av alle sammenlignbare Coop Marked-butikker i landet er det Coop Marked Nygårdsjøen som kan vise til høyest andel fornøyde kunder i 2019. De kom på en delt førsteplass sammen med Coop Marked Hovsherad.
- Det er helt fantastisk å vinne en slik pris. Det viser hvor flott gjeng jeg jobber sammen med, sier Martin Gåsland, butikksjef i Coop Marked Nygårdsjøen.
Butikksjefen forteller at både han og de fire kollegaene har mye fokus på god kundebehandling.
- Vi er jo en liten bygd, og da er det viktig å ta vare på de kundene man har. Uten kundene er vi ingenting. Vi får ofte kommentarer om at vi er serviceinnstilte, og vi forsøker så godt det lar seg gjøre å for eksempel ta inn spesielle varer og produkter kundene våre spør etter. Det er viktig for meg og resten av gjengen her at vi setter kunden først, og tar oss tid til hver enkelt.
Gåsland vil gjerne få takke både lokalbefolkningen og hytteturister for at de er bruker butikken.
- Vi er veldig takknemlige for alle som bruker butikken. Uten lokalbefolkningen og hytteturistene hadde det ikke gått. Jeg er veldig glad for at de setter pris på oss som jobber i butikken, og for at vi er her. Jeg håper virkelig at det fortsetter, sier Gåsland.