Coop Nordland

Årets kundefavoritt

Coop Prix Straumen har de mest fornøyde kundene

Mandag gjennomførte Coop Prix et digitalt butikksjefmøte, der årets beste butikker ble kåret. Coop Prix Straumen stakk av med prisen Årets Kundefavoritt.

Butikksjefer og andre ansatte i Coop Prix var mandag benket foran PC-ene sine for å følge kjedens digitale butikksjefsmøte. Egentlig skulle alle samles til konferanse, men grunnet koronaviruset og smittevernhensyn blir møtet gjennomført digitalt.

En av prisene som ble delt ut er Årets Kundefavoritt. Hver uke sendes det ut spørreskjema til kunder som handler for over ett visst beløp i Coop Prix sine butikker, der blant annet andelen fornøyde kunder måles. Av alle sammenlignbare Coop Prix-butikker i landet er det Coop Prix Straumen som kan vise til høyest andel fornøyde kunder i 2019. Andel fornøyde kunder 2019 er hele 92,1%!

 

- Vi var samlet en gjeng her på kontoret, mens andre fulgte sendingen hjemmefra. Jeg ble kjempeglad da vår butikk ble ropt ut som vinner av Årets kundefavoritt. Jeg hadde ikke ventet det, og alle som jobber her er så glade over utmerkelsen, sier Aina Simone Timonen, butikksjef i Coop Prix Straumen.

Det er ikke første gang Coop Prix Straumen blir hedret med en pris for jobben de gjør. På kontoret står det en rekke diplomer og pokaler fra prisene Årets butikk i 2013, regionvinner i 2015, Årets stjerne og Årets butikk i 2017, og regionvinner i fjor. 

- Vi er et fantastisk team som jobber her, og samholdet vårt er helt unikt. Jeg tror at når kundene ser hvor godt vi trives på jobb, så smitter det over på kundene. Vi får tilbakemeldinger om at det er så godt å komme til butikken, og at de ansatte er så smilende og hjelpsomme. Denne prisen er en lagseier, og jeg er veldig stolt over kollegaene mine, sier Timonen. 

Butikksjefen forteller at kundeservice er noe de hele tiden har fokus på.

- Det er jo kundene som eier Coop, og det er kundene vi er her for. Vi bruker tilbakemeldingene vi får fra de løpende kundemålingene aktivt, og forsøker så godt vi kan å oppfylle kundenes ønsker om både det ene og det andre. Det var en kunde som sa til meg at han alltid måtte innom å handle her fredag ettermiddag på grunn av solstrålene som jobber i kassen, og at det alltid var en så god start på helgen. Slike tilbakemeldinger betyr mye for oss, avslutter Timonen.